Zbiorniki na paliwo do ogrzewania postojowego – Iveco S-WAY i Scania R.410 LNG

wrzesień 28 2021

Ten rok może okazać się przełomowy dla przyszłości transportu, a nawet naszego globu. Firmy IVECO i SCANIA dynamicznie rozwijają produkcję ciągników siodłowych napędzanych skroplonym gazem, natomiast w kraju, jako pierwsi rozpoczynamy produkcję powiększonych zbiorników do ogrzewania postojowego. Zmniejszenie emisji CO2 będzie miało nie tylko zbawienny wpływ na klimat, przyniesie też ogromne korzyści finansowe posiadaczom wymienionych pojazdów. Fakt, iż możemy uczestniczyć w tym procesie, jest dla nas nie tylko powodem do dumy. Jest też sygnałem, że nowoczesność i ekologię da się skutecznie połączyć.

 

IVECO i SCANIA, współpraca z najlepszymi

IVECO S-Way napędzane LNG zdobyło zasłużony tytuł ekologicznej ciężarówki roku przyznany przez magazyn Vado e Torno. Aż 95% obniżenia produkcji sadzy oraz sprostanie surowym wymogom PIEK w kontekście powodowania hałasu sprawiają, iż coraz więcej firm transportowych z uwagą przygląda się rozwojowi tego typu pojazdów.

Nic zatem dziwnego, że liczba pojazdów ciężarowych typu heavy-duty marek IVECO oraz SCANIA stale rośnie na europejskich drogach, w tym także polskich.

Dodatkowym impulsem jest także czynnik ekonomiczny.

Niższa cena paliwa oraz zwolnienie z opłat za autostrady w Niemczech nie są bez znaczenia. Poza tym działania rządu naszych zachodnich sąsiadów są dobrym prognostykiem, że i inni pójdą tym śladem.

Zbiorniki webasto do IVECO S-way i SCANIA R.410 LNG

W ciągnikach standardowo montowane są zbiorniki o pojemnościach 10 oraz 12 litrów. Okazuje się to niewystarczające na długich, europejskich trasach. Stąd idea nawiązania ścisłej współpracy pomiędzy ARHEN Starachowice a wymienionymi potentatami branży motoryzacyjnej.

Nie bez znaczenia jest fakt, iż montaż powiększonych zbiorników webasto nie wymaga dokonywania zmian konstrukcyjnych ciągników. W każdym przypadku wykorzystuje się oryginalne punkty mocujące przewidziane przez producenta.

IVECO S-Way, zbiornik na paliwo do ogrzewania postojowego produkowany przez naszą firmę dysponuje pojemnością aż 34 litrów, zatem jest to niemal trzykrotne zwiększenie potencjału grzewczego.

Materiałem wykonawczy jest aluminium z uwagi na jego wysoką odporność na zmiany warunków atmosferycznych (wahania temperatur, wilgoć) oraz nieograniczone możliwości jego przetwarzania.

Zaletą stopów aluminium jest również to, że ich udarność nie maleje w niskich temperaturach, dzięki czemu produkty z nich wykonane są dużo mniej kruche, a nawet ich wytrzymałość się zwiększa.

Odporność na uszkodzenia mechaniczne wydatnie przyczynia się do dłuższej, bezawaryjnej eksploatacji.

Niska waga metalu w żaden sposób nie wpływa na parametry jezdne ciągników. Jednym słowem montaż powiększonego zbiornika webasto nie jest odczuwalny dla użytkownika, z wyjątkiem widocznego zwiększenia komfortu pracy na trasie.

SCANIA R.410 LNG, zbiornik webasto oferuje 27 litrów pojemności paliwa. Pozostałe przesłanki konstrukcyjne i materiałowe pozostają bez zmian w stosunku do wcześniej omawianych.

Legalność montażu powiększonych zbiorników webasto potwierdzona jest stosownymi homologacjami. Produkty ARHEN instalowane są w sposób nienaruszający konstrukcji nadwozia, dlatego też ich montaż jest dopuszczalny, a w wielu przypadkach nawet wskazany.

Zbiornik na paliwo do ogrzewania postojowego, korzyści

W naszej strefie klimatycznej chłodne noce w ciągu całego roku nie są czymś niezwykłym. Okres grzewczy trwa praktycznie pół roku. O dyskomforcie odczuwanym przez kierowców świadczą liczne opinie pojawiające się w sieci.

W jeszcze większym stopniu dotyczy to firm obsługujących kraje skandynawskie oraz naszych wschodnich sąsiadów. W tym drugim przypadku podróż nierozerwalnie wiąże się z postojami na przejściach granicznych, na których baza noclegowa jest w znacznym stopniu ograniczona, o ile w ogóle dostępna.

Innymi słowy, kierowcy zdani są wyłącznie na siebie i swoje indywidualne ogrzewanie.

Dostęp do wielu metropolii jest czasowo ograniczony dla dużych pojazdów lokalnymi przepisami, co także wymusza postoje w przypadkowych często miejscach. Zwiększona wydajność webasto zwalnia kierowców z konieczności poszukiwania ciepłych kwater, a firmom oszczędza niepotrzebnych wydatków.

Inwestycja w powiększony zbiornik paliwa do ogrzewania postojowego ma charakter jednorazowy w odróżnieniu od faktur za wynajmowane przez pracowników pokoje.

Poza tym dobre warunki pracy zapobiegają zwiększonej absencji chorobowej, tak częstej w okresie jesiennym i zimowym, a zakup większej ilości paliwa zapobiega powstawaniu np. kosztów przewalutowania transakcji dokonanych na stacjach zagranicznych.

Pytania wymagające profesjonalnej konsultacji, można kierować za pośrednictwem formularza kontaktowego. W ten sposób przedsiębiorca zainteresowany zwiększeniem komfortu swoich pracowników oraz wydajności swojej firmy bezpłatnie uzyska pełną informację na temat poszukiwanych przez niego produktów.

Zobacz galerię wyprodukowanych i zamontowanych zbiorników.