Efektywne wykorzystanie zbiorników paliwowych w małych i średnich przedsiębiorstwach

czerwiec 12 2024
dodatkowy zbiornik paliwa do busów

Powiększone zbiorniki paliwa do busów i samochodów ciężarowych to korzystne rozwiązanie głównie z ekonomicznego punktu widzenia. W branży logistyczno-transportowej kluczem do sukcesu jest maksymalna optymalizacja sposobu planowania tras oraz czasu przewozu towarów. Dodatkowy aluminiowy zbiornik paliwa ułatwia zarządzanie zasobami paliwowymi we flocie pojazdów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przygotowaliśmy poradnik, aby objaśnić, w jaki sposób dodatkowy zbiornik na paliwo ułatwia optymalizację kosztów operacyjnych w firmie logistycznej.

SPIS TREŚCI

 

Powiększone zbiorniki paliwa – większy zasięg firmowej floty pojazdów

Jako producent zbiorników paliwa do samochodów wykorzystywanych we flotach firm przewozowych dbamy przede wszystkim o to, aby przygotowywane zbiorniki pozwalały na zatankowanie większej ilości paliwa bez ingerencji w stan techniczny pojazdu. Nasze powiększone zbiorniki paliwa do busów to rozwiązanie dedykowane zarówno dla małych, średnich jak i dużych firm transportowych. Im większy zbiornik na paliwo, tym więcej kilometrów może przejechać kierowca na jednym tankowaniu firmowego auta.

Samochód z dużym zbiornikiem paliwa to liczne korzyści po stronie przedsiębiorstwa, ale także kierowcy. Więcej paliwa to większy przebieg bez konieczności zatrzymywania się na stacji paliw. To ułatwia planowanie tras logistycznych, redukuje czas potrzebny na realizację przewozu, a także optymalizuje czas pracy kierowcy ze względu na brak przymusowych postojów na tankowanie.

Dodatkowy zbiornik paliwa – koszty początkowe i długoterminowe oszczędności

Dodatkowy zbiornik paliwa może wygenerować dla przedsiębiorstwa koszty na poziomie maksymalnie kilku tysięcy złotych. Taki zakup to jednak inwestycja na wiele lat eksploatacji firmowego auta.

Zbiornik z utwardzonego aluminium to gwarancja bezpieczeństwa i szczelności. Mimo poniesionych kosztów początkowych, Twoja firma transportowa zyskuje odczuwalne korzyści z przeprowadzenia takiej operacji:

  • Powiększone zbiorniki paliwa do busów to szansa, aby ominąć cykliczne podwyżki cen paliwa. Tankujesz samochód raz (nawet na całą trasę) i nie martwisz się o drogie tankowanie na autostradzie.
  • Dłuższe trasy na jednym tankowaniu – rzadsze wizyty na stacjach paliw i mniej przestojów to szybsza realizacja usługi transportowej.

Dodatkowo, zbiorniki aluminiowe na zamówienie są wykonane z wysokiej jakości materiału, co oczywiście przekłada się na koszty, ale też trwałość gotowego baku.

Jak dodatkowe zbiorniki na paliwo wpływają na efektywność operacji logistycznych w firmie?

Procesy logistyczne w firmach transportowych można optymalizować na różne sposoby. Dobrym wyborem jest wdrożenie oprogramowania do zarządzania trasami i flotą pojazdów. To jednak nie wszystko. Zmodyfikowane zbiorniki paliwa w autach dostawczych i ciężarowych to szansa na zwiększenie efektywności operacyjnej firmy.

W praktyce zbiorniki paliwa Iveco, a także modele produkowane z myślą o innych markach pojazdów wykorzystywanych w transporcie to:

  • możliwość wykorzystania maksymalnego potencjału każdego samochodu,
  • mniej czasu potrzebnego na wykonanie usługi transportowej ze względu na brak częstych postojów,
  • dłuższe trasy bez zmartwień o pusty zbiornik paliwa.

Większe zbiorniki paliwa w firmowej flocie aut to także mniej pracy dla osób zajmujących się planowaniem tras logistycznych. Jeśli bus dostawczy jest w stanie przejechać z dodatkowym zbiornikiem nawet 200-300 kilometrów więcej niż standardowo, oznacza to, że przewóz towaru w obrębie kraju da się zrealizować nawet na jednym tankowaniu.

Jak legalnie korzystać z powiększonych zbiorników paliwa do busów? Przepisy i bezpieczeństwo

Zbiorniki paliwa na zamówienie to w pełni legalne rozwiązanie. Jedyne ograniczenie dotyczy pojemności zbiornika – musi zmieścić się w miejscu montażu oryginalnego baku, a jego waga po zatankowaniu nie może naruszać masy całkowitej pojazdu.

Aluminiowy zbiornik paliwa od Arhen jest odporny na ogień, korozję, a także przechodzi skrupulatne badania szczelności. W pełni homologowany produkt można zamontować w samochodzie dostawczym lub ciężarowym bez żadnych konsekwencji prawnych.

Szczegółowe informacje na temat wymogów technicznych znajdziesz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Potrzebujesz powiększonych zbiorników paliwa dla swojej floty pojazdów?

Skontaktuj się z nami! Każdy nasz zbiornik posiada certyfikat jakości i objęty jest 2-letnią gwarancją!

Dlaczego dodatkowy zbiornik paliwa do firmowego auta to dobry wybór?

Homologowane zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych to doskonały wybór dla firm transportowych, przewozowych i kurierskich. Decydując się na zmianę zbiornika w samochodach wykorzystywanych w logistyce, zyskujesz:

  • mniejsze koszty operacyjne,
  • łatwiejsze planowanie tras,
  • szybszą dostawę towaru na miejsce,
  • lepszą dynamikę prowadzenia pojazdu.

Podsumowując, dodatkowy zbiornik paliwa do samochodów wykorzystywanych w firmowej flocie pojazdów to jeden z elementów, który korzystnie wpływa na: optymalizację tras, kosztów i zwiększanie efektywności pracy firmy transportowej.

 

FAQ

1. Czy zbiorniki paliwa do samochodów w firmowej flocie wpływają na koszty eksploatacji aut?

Zdecydowanie tak. Większa pojemność zbiornika przy zachowaniu lekkości konstrukcji przekłada się na korzystniejsze spalanie pojazdu, a tym samym optymalizację kosztów związanych z tankowaniem.

2. Czy dodatkowe zbiorniki do firmowych aut dostawczych i ciężarowych są bezpieczne?

Tak. Zbiorniki produkowane na zamówienie są w 100% bezpieczne ze względu na pełną homologację oraz wykonanie konstrukcji z wytrzymałego, utwardzonego aluminium.

3. Czy montaż zbiornika paliwa w samochodzie firmowym niesie jakiekolwiek negatywne konsekwencje?

Nie, homologowane zbiorniki na zamówienie są szczelne, wytrzymałe i zgodne ze specyfikacją techniczną pojazdów wykorzystywanych w transporcie.