Citroen – jakie powiększone zbiorniki paliwa przewidziane są dla tych samochodów?

marzec 25 2022
samochód dostawczy, bus, zbiorniki paliwa do samochodów dostawczych

Spis treści:

  1. Fabryczne nie zawsze jest doskonałe
  2. Powiększony zbiornik paliwa – tańsze tankowanie
  3. Powiększone zbiorniki paliwa – Citroen
  4. Powiększone zbiorniki paliwa – technologia produkcji

 

Produkowany nieprzerwanie od 1994 roku Citroen Jumper niezmiennie cieszy się sporym zainteresowaniem, prawdopodobnie z powodu swojej wszechstronności i praktycznych rozwiązań konstrukcyjnych.
Największy samochód Citroena w segmencie aut użytkowych jest także wyjątkowo podatny na wszelkie zmiany w kontekście jego przeznaczenia. Nic zatem dziwnego, że marka zwróciła na siebie uwagę producenta powiększonych zbiorników paliwa, których potencjał jest teraz aż trzykrotnie większy w porównaniu z fabrycznie stosowanymi. Jakie korzyści przynosi inwestycja w powiększony zbiornik paliwa do Citroena?

Fabryczne nie zawsze jest doskonałe


Standardowo montowane baki w Citroenie są w stanie pomieścić 90 litrów paliwa. Czy to dużo? Należy to rozpatrywać pod kątem konkretnych potrzeb, wysokości spalania, dynamiki jazdy, ciężaru ładunku oraz dziennej liczby kursów.

Według danych producenta marki auto spala w mieście około 11 litrów, w trasie te wartości wahają się w granicach 8 litrów na 100 km. Oczywiście testy były przeprowadzane bez załadunku, łatwo się zatem domyślić, iż rzeczywiste spalanie jest znacznie większe.

Jak łatwo policzyć, zasięg pojazdu w tych warunkach nie przekroczy 400 – 450 kilometrów, co w przypadku eksploatacji zarobkowej nie jest odległością oszałamiającą.

A gdyby tak przejechać trasę z Warszawy do Drezna i z powrotem na jednym tankowaniu?

Powiększony zbiornik paliwa – tańsze tankowanie


Ten cel przyświecał producentowi zbiorników paliwa ze Starachowic, firmie ARHEN, który dostrzegła w pojazdach Citroena należny im potencjał.

Sprawa zyskuje na znaczeniu po wprowadzenie niższej stawki VAT na paliwa, która obowiązuje od 1 lutego bieżącego roku.

Przedsiębiorca dysponujący zbiornikiem o pojemności prawie trzysta litrów jest w stanie zyskać kilkadziesiąt groszy na jednym litrze, tankując w Polsce. Pomnóżmy to przez liczbę eksploatowanych pojazdów, wynik przechodzi najśmielsze oczekiwania.

Powiększone zbiorniki paliwa – Citroen


W ofercie znajdziemy zbiorniki produkowane z myślą o samochodzie Citroen Jumper. Warto jednak pamiętać, iż jest on efektem współpracy koncernów Fiat i PSA, do którego należą Citroen i Peugeot. Co to oznacza w praktyce? Jumper ma bliźniaków, którymi są Peugeot Boxer i Fiat Ducato.

Powiększone zbiorniki paliwa do busów Citroena zdadzą doskonale egzamin także i w pozostałych modelach.

Oferowane pojemności:

  • Citroen Jumper Bus, średni rozstaw osi – 190 litrów;
  • Citroen Jumper bus – 220 litrów;
  • Citroen Jumper kabina z ramą – 290 litrów.

Wszystkie wyroby objęte są 2-letnią gwarancją.

Szukasz powiększonych zbiorników paliwa do Citroena?

Skontaktuj się z nami! Każdy nasz zbiornik posiada certyfikat jakości i objęty jest 2-letnią gwarancją!

Powiększone zbiorniki paliwa – technologia produkcji


Ponad ćwierć wieku doświadczenia sprawia, że Firma Arhen jest w stanie podjąć się każdego wyzwania, a o jakości wyrobów świadczy certyfikat wydany przez Państwowy Instytutu Motoryzacji, uznawany na terenie całej Unii Europejskiej.

Dodajmy, że każdy bak jest zamontowany w sposób nieingerujący w podwozie samochodu i wyposażony w niezbędną homologację. Dodatkowy zbiornik paliwa citroen zdolny pomieścić nadprogramowe 290 litrów paliwa stanowi poważne obciążenie, zdolne zakłócić parametry jezdne auta. Z tego powodu istotne jest, by był to aluminiowy zbiornik paliwa, lekki w stosunku do swoich gabarytów, a przy tym niebywale odporny na czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

Kluczem do sukcesu jest wyjątkowa technologia produkcji opracowana przez zespoły techniczne Arhen-u. W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników zdecydowano się na wykorzystanie utwardzonego aluminium. Odpowiednia obróbka stopu pozwoliła na uzyskanie doskonałych parametrów obciążeniowych, powłoka baku jest niezwykle odporna na uszkodzenia mechaniczne, a sam metal nie wchodzi w reakcje chemiczne z paliwem.

Naturalne właściwości glinu wzbogaconego o krzem, magnez, miedź oraz nikiel sprawiają, iż aluminiowy zbiornik paliwa jest niemal niewrażliwy na wahania temperatur, co w przypadku zachowania szczelności ma kolosalne znaczenia. Brak odkształceń spowodowanych ciepłem bądź zimnem wpływa pozytywnie na miejsca połączeń krawędzi oraz ogólną strukturę stopu.

Ponadto zbiorniki ARHEN są pokryte powłoką ochronną czyniącą je bardziej odpornymi na zmiany korozyjne i oddziaływanie środków chemicznych rozsypywanych na drogach w okresach zimowych.

Nie bez znaczenia jest także fakt, iż montaż powiększonych zbiorników paliwa nie wymaga dokonywania zmian konstrukcyjnych w samochodach Citroen. W każdym przypadku wykorzystuje się oryginalne punkty mocujące przewidziane przez producenta aut.

Pytania wymagające profesjonalnej konsultacji, można kierować za pośrednictwem formularza kontaktowego. W ten sposób klient zainteresowany zwiększeniem wydajności swojego taboru bezpłatnie uzyska pełną informację na temat poszukiwanych przez niego produktów. Pozostaje jedynie wskazać markę pojazdu w celu znalezienia najlepszego rozwiązania technicznego.

Oprócz obsługi technicznej firma zapewnia także transport powiększonych zbiorników paliwa w dowolne wskazane przez klienta miejsce.