Renault Master i Trafic. W których pojazdach zamontujesz powiększony zbiornik paliwa?

październik 25 2021

Powiększony zbiornik paliwa to inwestycja w niższe koszty i wydajniejsze planowanie kursów. Co trzeba wiedzieć o jego montażu w dostawczych modelach Renault?

Montaż powiększonego zbiornika paliwa wiąże się dla przewoźnika z wieloma korzyściami. Dzięki temu, że pozwala on na zabranie nawet dwukrotnie większej ilości paliwa, znacznie ułatwia planowanie trasy i obniża jej koszty. Umożliwia też zakup benzyny lub ON w miejscach, gdzie są one dostępne w niższych cenach, unikając tym samym tankowania w krajach zachodnich lub skandynawskich. Większa pojemność zbiornika umożliwia też pokonanie większych odległości, co ma duże znaczenie, kiedy trasa wiedzie przez tereny o niskim współczynniku urbanizacji.

Ze względu na oszczędności i wygodę, montaż dodatkowych zbiorników wybiera coraz więcej przedsiębiorców. Zanim zdecydujemy się na taką inwestycję, warto jednak sprawdzić, jakie możliwości w tym zakresie dają użytkowane przez nas auta. W tym artykule przyjrzymy się dwóm bardzo popularnym w polskiej branży transportowej modelom – Renault Master oraz Trafic.

zbiorniki paliwa świętokrzyskiezbiornik paliwa do mercedesa

Dodatkowy zbiornik paliwa do Renault Master

Renault Master III generacji to jeden z najpopularniejszych samochodów dostawczych ostatnich lat, plasujący się w rocznych podsumowaniach w ścisłej czołówce najchętniej wybieranych modeli tego segmentu. Użytkownicy chwalą go między innymi za praktycznie zorganizowaną przestrzeń załadunkową, możliwość dostania się do niej z kabiny, liczne systemy poprawiające wygodę i bezpieczeństwo jazdy, a także oszczędne i mocne silniki (zwłaszcza w egzemplarzach wyprodukowanych po faceliftingu).

Master „trójka” standardowo opuszcza taśmy produkcyjne ze zbiornikiem paliwa o pojemności 105 litrów. Przy średnim spalaniu na poziomie niespełna 10 litrów na 100 kilometrów pozwala więc na jednym zatankowaniu przejechać około 1000 kilometrów. W warunkach długich, międzynarodowych kursów często okazuje się to zbyt mało. Zwłaszcza, jeśli trasa wiedzie przez państwa, w których paliwo jest drogie lub gdy po drodze nie ma wielu stacji (jak na przykład na północy krajów skandynawskich czy za wschodnią granicą).

Firmy użytkujące ten model mogą jednak znacznie zwiększyć pojemność baku. Korzystając z oferty firmy ARHEN, mają szansę zamówić dodatkowy zbiornik paliwa Renault Master. W zależności od konstrukcji, może on mieć pojemność od 220 do 280 litrów.

 

Powiększony zbiornik paliwa do Renault Trafic

Kolejny popularny wśród polskich przewoźników model to Renault Trafic wraz z bliźniaczymi konstrukcjami – Nissanem Primastar i Oplem Vivaro. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się wersja do przewozu osób, chociaż szerokie zastosowanie znajdują też egzemplarze dostawcze. W gamie silników łatwo można znaleźć jednostki oszczędne, ale cechujące się wysoką kultury pracy i naprawdę przyzwoitymi osiągami.

Trafic II generacji dostępny jest z fabrycznym zbiornikiem paliwa o pojemności 90 litrów. Spalanie kształtuje się natomiast na poziomie od 6,5 do 7,5 litrów na 100 kilometrów, chociaż w mieście, przy dużym obciążeniu lub w przypadku nieekonomicznego stylu jazdy oczywiście może być wyższe. Nawet w sprzyjających warunkach nie ma jednak co liczyć na to, że na jednym zatankowaniu przejedziemy więcej niż niecałe 1,4 tysiąca kilometrów.

Zasięg auta znacznie poprawi powiększony zbiornik paliwa Renault Trafic. Firma ARHEN swoim klientom oferuje opcję 250-litrową – a więc blisko 3-krotnie większą niż standardowy bak. Wszystkie zbiorniki produkowane przez ARHEN cechują się wytrzymałością (są wykonane z aluminium) oraz odpornością na niskie temperatury i wilgoć. Ich montaż jest w stu procentach bezpieczny dla auta – są dopasowane do konstrukcji danego modelu i posiadają europejską homologację.