Obalamy 5 najczęstszych mitów dotyczących powiększonych zbiorników paliwa

Październik 20 2020

Powiększony zbiornik paliwa w busie to inwestycja, która szybko zwróci się nie tylko w postaci mniejszych kosztów, ale też łatwiejszej eksploatacji pojazdu.

Montaż powiększonego zbiornika paliwa to rozwiązanie coraz popularniejsze wśród polskich przewoźników. Decydują się na nie zarówno firmy zajmujące się przewozem osób, jak i obsługujące transport towarowy. Przemawiających za nim argumentów jest całe mnóstwo – przede wszystkim oszczędności i możliwość lepszego planowania trasy. Mimo tego wielu właścicieli flot wciąż nie jest przekonanych do takiej inwestycji, powtarzając przy tym informacje, które niekoniecznie są zgodne z prawdą. Wśród nich najczęściej powtarza się 5, które omawiamy poniżej.

Montaż większego zbiornika to duży wydatek

Sprawa nie jest jednoznaczna, ale nie sposób powiedzieć, że montaż zbiornika jest nieopłacalny. Wiąże się on wprawdzie ze stosunkowo dużymi kosztami, ale te szybko się zwracają. Szczególnie duże oszczędności odnotują przewoźnicy obsługujący trasy na zachodzie Europy. Tankując jeszcze w Polsce, unikną korzystania z oferty drogich niemieckich lub francuskich stacji benzynowych. Stratne nie będą również firmy jeżdżące na wschód. Te mogą zatankować na ukraińskich czy rosyjskich stacjach i z kupionego taniej paliwa korzystać jeszcze w naszym kraju.

Nie w każdym aucie można zamontować powiększony zbiornik

Część przewoźników decyzję o montażu powiększonego zbiornika paliwa odkłada z obawy o brak kompatybilności z danym modelem. Jednak, o ile tylko wybiorą ofertę sprawdzonego wykonawcy, będą mogli zamontować go właściwie w każdym z powszechnie używanych w Polsce aut dostawczych i busów. Na naszej stronie https://zbiornikipaliwa.com.pl/zbiorniki-paliwa/ taką usługę mogą zamówić właściciele między innymi samochodów Iveco, Citroen, Fiat, Man, Daf, Scania, Ford, Volkswagen, Peugeot czy Mercedes.

Montaż powiększonego zbiornika jest niebezpieczny

Kolejna obawa dotyczy rzekomego destrukcyjnego wpływu, jaki montaż zbiornika może mieć na sprawność auta. Nie są one nieuzasadnione, co potwierdzają historie niektórych właścicieli samochodów. Warto jednak pamiętać, że dotyczą jedynie przypadków, w których wymiana była zlecona niesprawdzonemu warsztatowi. Tymczasem zamawiając zbiornik na wspomnianej stronie, otrzymujemy 2-letnią gwarancję oraz homologację ważną na terenie całej Unii Europejskiej. Nasza firma świadczy również wsparcie i instrukcje w poprawnym zamontowaniu zbiornika. Dzięki użyciu hartowanego aluminium, odznacza się też dużą wytrzymałością.

Przewożenie paliwa w powiększonym zbiorniku jest nielegalne

Do niedawna w środowisku przewoźników częste były doniesienia o karach nakładanych przez niemiecką policję na właścicieli pojazdów z powiększonym zbiornikiem paliwa i konieczności ponownego opłacenia akcyzy – tym razem już na niemieckich warunkach. Dziś jednak takie problemy są już nieaktualne. Wszystko dzięki wyrokowi Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który kilka lat temu orzekł, że zwolnione z akcyzy jest wwożenie na teren Niemiec paliwa w każdym zbiorniku na stałe połączonym z napędem auta – nie tylko tym fabrycznym.

Większy zbiornik nie daje dużych możliwości

Jeśli obawiamy się, że zyski z montażu powiększonego zbiornika paliwa nie będą współmierne do poniesionych kosztów, zwróćmy uwagę na dostępne pojemności. Już najmniejszy zbiornik z naszej oferty pozwala na zatankowanie 80 litrów, zaś największe modele mają pojemność 300 litrów. To znaczna różnica w porównaniu ze zbiornikami, które montowane są fabrycznie.